ESPRESSO AR

#espresso ar Mareku Basankoviču: “Konkurence ir spēcīgākais virzītājspēks”

5 Nov 2020PayRay

PayRay SIA vadītājam Marekam Basankovičam ir vairāk nekā 20 gadu pieredze finanšu jomā. Darbu konkurences apstākļos viņš sauc par spēcīgāko virzību. Pēc viņa teiktā, ja cilvēks atrodas īstajā vietā, katrs darbs ir interesants, tāpēc Mareks mēģina dalīties pieredzē ar tiem, kas apsver, vai finanšu joma ir monotona vai nē. Filiāles vadītājs pievērš lielu uzmanību profesionālajai darbībai, tāpēc brīvajā laikā viņš nodarbojas ar ekstremālām izklaidēm, kas palīdz viņam attīrīt prātu. Mareks spēlē pludmales volejbolu, un ziemā viņam patīk peldēties ezerā vai jūrā.

Kāds bija jūsu profesionālais ceļojums līdz PayRay? Un kādi sasniegumi jums šķiet vissvarīgākie? Es strādāju finanšu jomā vairāk nekā 20 gadus. Katrs mans darbs un katrs kolēģis ir veidojis mani kā cilvēku un palīdzējis man profesionāli attīstīties. Laiks, kas pavadīts faktoringa pakalpojumos, ir patiešām neaizmirstams. Man nācās pārdot jaunu produktu uzņēmumiem un gadu gaitā sasniegt ievērojamu tirgus daļu.

Ekonomiskās krīzes laikā no 2008.-2010. gadam būtisks izaicinājums bija vadīt aktīvās pārdošanas departamentu nodaļu ar 4 nodaļām un aptuveni simts aktīviem pārdevējiem. Vēlāk man nācās izveidot aktīvās pārdošanas nodaļu citā uzņēmumā no jauna. Kopumā man ir nācies daudz pārveidot, pārdot un attīstīt no nulles.

Kāpēc tu mīli savu darbu? 

Vislielāko gandarījumu man sniedz darbs, kurā esi pielicis roku kāda uzņēmuma vai idejas atīstībai. Kā piemēru varu minēt uzņēmumu, kurš sāka ar Faktoringa līgumu 15 tūkstoši EUR un izauga līdz iekārtu iegādei līzingā 5 miljonu EUR vērtībā.  

Ar kādiem mītiem par jūsu darbu / profesiju esat saskāries? Kā jūs viņus argumentējat?

Esmu sastapis cilvēkus, kuri saka, ka finanšu sfērā ir garlaicīgs darbs.  Padalos ar savu pieredzi, ar izaicinājumiem, kuriem esmu saskāries.  Ja cilvēks ir pareizajā vietā, ikviens darbs ir interesants.

Kādi ir jūsu pienākumi PayRay? 

Piedalīties PayRay SIA izveidē no nulles, veidot komandu un sasniegt izvirzītos mērķus. Tā ir unikāla pieredze un izaicinājums, būt pašos pirmsākumos un iekarot tirgu lielas konkurences apstākļos.

Kādus mērķus gan uzņēmumam, gan pašam jūs uzskatāt par vissvarīgākajiem?

Mans personīgais mērķis ir strādāt tā, lai gūtu gandarījumu katru dienu. Kopējais mērķis ir apvienot profesionāļus, jo ar spēcīgu komandu jūs varat sasniegt daudz: ieviest jaunus produktus un būt atpazīstamam katrā jaunajā tirgū, kurā ieejiet. 

Kāda ir jūsu devīze, kam sekojat savā profesionālajā dzīvē? 

Neapstāties pie sasniegtā. Pilnveidot sevi ar jaunām zināšanām. Pasaule mainās, mainies līdz.

Kāds ir jūsu padoms, ar kuru jūs visbiežāk dalāties ar saviem kolēģiem?

Man dažreiz jautā, kapēc es daudz smaidu – smaidīt ir veselīgi 😊

Kādi ir jūsu ikdienas ieradumi? Kā jūs sākat savu dienu? Un kādas ir jūsu metodes, lai sasniegtu koncentrāciju?

Man patīk nesteidzoties iesākt dienu, tāpēc mostos laicīgi, ar aukstu dušu vai peldi ezerā. Nesteidzīgas brokastis, galvā sāku plānot dienu.  Pēcpusdienas espresso iedod enerģiju dienas otrajai daļai.  Vakarā atpūta saistās ar fiziskām aktivitātēm.

Kāda ir jūsu atpūta? Kādi hobiji jums ir? Kā jums patīk atpūsties un uzlādēt?

Brīvajā laikā daudz sportoju, visvairāk patīk pludmales volejbols. Neatkarīgi no laikapstākļiem - saule, lietus, vējš – “ēdu” smiltis un cīnos, perfekta atslodze pēc darba.

Mani ļoti uzlādē ziemas peldēšana ezerā un jūrā - tas ir kārtīgs endorfīna lādiņš! Manā iespaidā to ir sākuši darīt arī mani draugi. Ir bijuši gadījumi, kad ezeri aizsalst un ziemā jāpeldas jūrā, tad cilvēki, kas pastaigājas, sāk filmēt un fotogrāfēt, pat mums aplaudē.

Kādas ir trīs galvenās idejas / tendences / lietas, kuras jūs tagad visvairāk interesē?

Šobrīd es koncentrējos uz profesionālajām interesēm. Es vēlos palīdzēt PayRay kļūt par nozīmīgu spēlētāju Latvijā, tāpēc mani interesē fintech uzņēmumu attīstība un jauni produkti, kas konkurē ar jau esošajiem. Es uzskatu, ka konkurence ir spēcīgākais virzītājspēks.

Vai jūs dodat priekšroku espresso vai kapučīno? 

Espresso, protams. Tas ir tīrākais kafijas veids.

"PayRay" SIA sāk izsniegt aizdevumus ar Altum portfeļgarantijām

"PayRay" SIA un Attīstības finanšu institūcija ALTUM ir parakstījuši līgumu, kas ļauj mazajiem un vidējiem uzņēmumiem saņemt ALTUM portfeļgarantijas 11 miljonu EUR apmērā.

Sāciet šodien

Kopā mēs nonāksim tur, kur jūs vēlaties.