ESPRESSO AR

#espresso ar Daivu Lideikieni: kredītu bizness nav saistīts ar kvantitāti, bet gan ar kvalitāti

26 Jūl 2020PayRay

“Man patiešām rūp cilvēki, ar kuriem es strādāju,” saka Daiva Lideikiene, PayRay galvenā riska speciāliste. Protams, viņa gandrīz katru dienu sāk ar sarunām ar kolēģiem gan par paveikto, gan par nākošajiem uzdevumiem. Braucieni palīdz Lideikienei atpūsties no straujās ikdienas gaitas - viņa atklāja, ka viņai vienmēr ir biļetes, kas rezervētas vismaz vienam ārzemju braucienam. Tagad jūs varat iepazīt PayRay galveno risku vadītāju pie kafijas tases.

Kādi ir jūsu galvenie pienākumi PayRay?

Es esmu galvenais risku inspektors - es veicu risku novērtēšanu gan atsevišķiem klientiem, gan visam PayRay portfelim. Pareiza risku pārvaldīšana būtībā nodrošina finanšu iestādes rentabilitāti. Citiem vārdiem sakot, mēs pārdodam naudu, tāpēc mums tā ir jāatgūst. Tieši tāds ir arī mans galvenais darbs - pārliecināties, ka nauda atgriežas. Man jāizvērtē klienta profils, darījuma struktūra un jāsniedz secinājums kolēģiem.

Kā sākas jūsu darba diena?

Man patiešām rūp cilvēki, ar kuriem strādāju, un uzdevumi, kas man jāveic. Tāpēc mana darba diena gandrīz vienmēr sākas ar sarunu ar kolēģiem, kur mēs pārrunājam jau paveikto un to, kas mums vēl jādara.

Kāds, jūsuprāt, ir līdz šim lielākais PayRay sasniegums?

Mēs sākām darbu ar PayRay no nulles un veiksmīgi izveidojām visus nepieciešamos procesus. Es domāju, ka mūsu lielākais sasniegums ir labi izstrādāts augstas kvalitātes faktoringa portfelis. Un, protams, mūsu bankas licence iezīmē jaunu posmu uzņēmuma darbībā. Līdz ar to mūs visus sagaida vairāk pienākumu un izaicinājumu, kas, bez šaubām, piešķirs vairāk krāsu mūsu ikdienas darbā.

Kā jūs pavadāt savu brīvo laiku?

Mana lielākā aizraušanās ir ceļošana un ceļojumu organizēšana. Man vienmēr ir biļetes, kas rezervētas vismaz vienam vai diviem braucieniem. Piemēram, tuvākajā laikā lidošu uz Vāciju, kur apmeklēšu māsu. Un vēlāk es kopā ar ģimeni došos uz Norvēģiju. Man vissvarīgākais ir ceļošanas process, ieskaitot pārvietošanos, iespaidus, ainavu, ēdienu un citas lietas, kas ļauj mums labāk iepazīt valsti. Parasti es ļoti precīzi neplānoju mūsu grafiku, jo bez spontāniem lēmumiem ceļojums vienkārši zaudētu savu šarmu.

Kādus padomus (kā riska menedžeri) jūs dotu veiksmīgai ceļojuma plānošanai?

Pirmkārt, es novērtēju lidojumu un uzturēšanās izmaksas izvēlētajā valstī, kā arī citus būtiskus aspektus. Vairumā gadījumu tas palīdz izvairīties no lieliem pārsteigumiem. Otrkārt, ir svarīgi iepriekš zināt par valsti, uz kuru dodaties: ko tur var redzēt un piedzīvot. Treškārt, ir svarīgi līdzsvarot visu ceļotāju intereses. Tā kā plānoju braucienus visai ģimenei, cenšos izvēlēties aktivitātes, kas interesē ne tikai pieaugušos, bet arī bērnus.

Vai jūs varētu nosaukt interesantu faktu par sevi, kas joprojām nav zināms jūsu kolēģiem?

Filipīnās tūristi tiek mudināti nekaitēt dabai ar teicienu “Paņem līdzi neko, tikai atmiņas”. Ceļojumu laikā es cenšos savākt iespaidus, un man īpaši patīk apmeklēt termālos baseinus. Man ir bijusi iespēja apmeklēt viņus tādās valstīs kā Filipīnas, Kostarika un Peru. Mana neaizmirstamākā vieta ir termālais baseins, kuru apmeklēju senajā Toskānas ciematā Rapolano Terme. 

Kādu grāmatu/filmu/aktivitātes/ceļojuma virzienu jūs ieteiktu?

Es iesaku izmēģināt ekskursiju pa Viļņu - man nesen bija pirmā šāda pieredze, un es to ļoti izbaudīju. Vēl viena lieta, ko es gribētu pieminēt, ir tā, ka mēs šovasar devāmies ceļojumā pa Lietuvu, un “Marsa kanjoni”, kas atrodas netālu no Jaunās Akmenes, bija īpaši atmiņā paliekoši. Es aicinātu sevi un citus apceļot Lietuvu, jo arī šeit var atrast daudz interesantu vietu.

Kāda ir jūsu devīze?

Kad biju bērns, ļoti labi iemācījos vienas dziesmas tekstu:

"Viss ir tikai par gribēšanu, mēģināšanu un ticību."

Tā ir devīze   kurai es sekoju. 

Espresso vai kapučīno?

Par kafiju esmu īpaši izvēlīga - es dzeru tikai ļoti labu kafiju vai vispār to nedzeru. Mani ieradumi nemainās: Es parasti baudu kafiju ar pienu vai kapučīno.

Pievienojieties mūsu jaunumu saņemšanais

Lai iegūtu jaunāko informāciju par mūsu biznesu un produktiem, kas var palīdzēt jums augt.

Sāciet šodien

Kopā mēs nonāksim tur, kur jūs vēlaties.