ESPRESSO AR

#espresso ar Lijana Štariene: PayRay veiksme ir radoša un enerģiska komanda

26 Jūl 2020PayRay

“Ne visiem ir paveicies redzēt, kā finanšu iestāde tiek veidota no nulles, un dot savu ieguldījumu tajā,” saka Lijana Štariene, PayRay likuma un atbilstības vadītāja. Pēc deviņu gadu darba banku nozarē viņa nolēma pievienoties jaundibināmajam uzņēmumam. Šodien Štariene ir pārliecināta, ka komandas sasniegumi runā paši par sevi - nedaudz vairāk kā gada laikā viņiem izdevās palielināt pārdošanas apjomus un sagatavoties bankas licencei.

Kādi ir jūsu galvenie pienākumi PayRay?

Es esmu atbildīga par likuma un atbilstības jomām - tas ietver gan vienkāršāko ikdienas darbu, gan vadību sarežģītos projektos . Mēs daudz strādājam ar kolēģiem no pārdošanas nodaļas, iekšējā audita vadītāja, IT kolēģiem . Mēs rūpējamies gan par ārējiem jautājumiem, kas saistīti ar klientiem, gan iekšējiem jautājumiem, piemēram, par uzņēmuma izaugsmi un attīstību . Patiesībā es nekad nedomāju, ka strādāšu ar tik daudzām dažādām jomām .

Kā sākas jūsu darba diena?

Rīta kafija ir mājas rituāls, tāpēc, ierodoties birojā, vispirms īsi pārskatu jaunumus, pārskata attiecīgo informāciju, kas publicēta Lietuvas Bankas vietnē, un tad pievēršos darbam. Man ir ieradums regulāri pārbaudīt savu e-pastu, tāpēc plānoju savus uzdevumus vēl pirms dienas sākšanās.

Man patīk redzēt riskus un atrast veidus, kā tos pārvaldīt

Kāpēc jūs mīlat savu darbu?

Man bija tendence uz humanitārajām studijām, tāpēc es negaidīju, ka strādāšu finanšu nozarē. Es pabeidzu angļu valodas studijas un pēc tam sāku studēt jurisprudenci - man šķita, ka tieši šeit es varētu sevi realizēt. Un patiesībā nebija nevienas dienas, kad es šaubījos vai domāju, ka šī nav mana joma. Man patīk izteikt idejas, kas virmo kolēģu prātā juridiskajā valodā, redzēt riskus un atrast veidus, kā tos pārvaldīt, pastāvīgi uzraudzīt notiekošās izmaiņas un reaģēt uz tām. Tas ir tas, kā es jūtu, ka es sniedzu ieguldījumu uzņēmuma pareizajā ceļā.

Kāds, jūsuprāt, ir līdz šim lielākais PayRay sasniegums?

Es domāju, ka lielākais uzņēmuma sasniegums ir cilvēki, kas šeit strādā. Viņi ir enerģiski, radoši, nevēlas atrasties komforta zonā - tieši tur tiek kodēti panākumi. Komandas sasniegtie rezultāti runā paši par sevi: uzņēmuma izveidošana, iespaidīgais pārdošanas pieaugums, bankas licences sagatavošana un piešķiršana - to visu 20 gadu laikā varēja sasniegt tikai viens gads! Es nekad neesmu redzējusi, ka darbs tiek paveikts tik strauji.

Kā jūs pavadāt savu brīvo laiku?

Esmu aktīvs cilvēks, bet man vienmēr ir maz laika. Es vismaz reizi nedēļā dodos uz sporta zāli vai spēlēju tenisu. Es arī dievinu ziedus, tāpēc vasarā es vienkārši ielieku rokas zemē un stādu tos. Esmu kā traka pēc ziediem, krūmiem, kokiem - ja es varētu dzīvot tikai sava prieka pēc, es visu laiku pavadītu pie ziediem.

Vai jūs varētu nosaukt interesantu faktu par sevi, kas joprojām nav zināms jūsu kolēģiem?

Nesen es sāku interesēties par golfu! Es uzstādīju mērķi iemācīties spēlēt un domāju, ka man klājas diezgan labi. Es ļoti gaidu, kad varēšu spēlēt brīvā dabā. Lai arī golfs ir mierīgs sporta veids, tas pilnībā atvieno galvu - ļoti labi jākoncentrējas bumbiņai, tāpēc nekas cits nav jādomā. Nesen iemīlēju vīna nodarbības, tāpēc ceru turpināt arī šo hobiju.

Kādu grāmatu/filmu/aktivitātes/ceļojuma virzienu jūs ieteiktu?

Mans iespaidīgākais ceļojums bija uz Brazīliju. Ja kāds piedāvātu tur atkal lidot, es nekavējoties sakravātu savas mantas! Tā ir līdz šim visskaistākā valsts, ko jebkad esmu redzējis, un mani vislielāko iespaidu atstāja tās daba: džungļi, Amazone, ūdenskritumi. Makšķerēšana Piranha bija arī ekskluzīva pieredze.

Runājot par filmām, vairāk nekā viena ir atstājusi uz mani paliekošu iespaidu. Piemēram, man patika “Intouchables”, “Parasite” vai lietuviešu veidotāju seriāls “Price of Freedom. Volunteers”. Grāmata, kas mani līdz šim visvairāk ir iespaidojusi, ir P. Koelho grāmata “Alchemist”.

Kāda ir jūsu devīze?

Es domāju, ka teiciens “Atrodi kaut ko tādu, kas tev patīk darīt, un tev nekad dzīvē nevajadzēs strādāt” ir ļoti patiess. Es veicu interesantu darbu, redzu rezultātus, saprotu savu ieguldījumu uzņēmuma kopējo mērķu sasniegšanā. Tas var likties banāli, bet es arī domāju, ka nekas nav neiespējams - ieguldot darbu un pūles jūs galu galā gūsiet panākumus. Es nekad nedomāju, ka es kaut ko nevaru izdarīt - ja tas ir nepieciešams, es vienkārši pieceļos un daru to!

Espresso vai kapučīno?

Es mēdzu dzert kafiju vienu reizi dienā un tikai mājās, un tieši šeit kafija man ir visgaršīgākā. Pēc darba sākšanas PayRay ieradums tomēr ir mainījies. Daudzi no maniem kolēģiem ir kafijas cienītāji, tāpēc tagad man ir ieradums dzert tasi kafijas arī pēcpusdienā. Tas, vai es dzeršu espresso vai kapučīno, ir atkarīgs no kompānijas un noskaņojuma - es domāju, ka abas iespējas ir labas.

Pievienojieties mūsu jaunumu saņemšanais

Lai iegūtu jaunāko informāciju par mūsu biznesu un produktiem, kas var palīdzēt jums augt.

Sāciet šodien

Kopā mēs nonāksim tur, kur jūs vēlaties.