ESPRESSO AR

#espresso ar Paulu Jokšu: “Kad jums ir skaidrs mērķis, jūs varat pārvarēt visus šķēršļus“

26 Jūl 2020

Pauls Jokšs kā PayRay galvenais darbības vadītājs ir atbildīgs par uzņēmuma vissvarīgākajām darbībām. Viņš ir beidzis finanses un ekonomiku ar iepriekšēju pieredzi darbā vienā no valsts lielākajām komercbankām. Vairāk nekā 15 gadus Jokšs ir ieņēmis amatus faktoringa jomā. Brīvajā laikā viņš dodas mācību braucienos kopā ar ģimeni, vada un velta laiku savām iecienītāko režisoru filmām. Tagad jūs varat iepazīties ar Jokša kungu pie kafijas tases.

Kādi ir jūsu pienākumi PayRay?

Es esmu atbildīgs par nevainojamu biznesa vadību. Kad klients iegādājas faktoringa pakalpojumu, sākas manas komandas darbs - tas ietver līgumu sagatavošanu, maksāšanu un naudas iekasēšanu, kā arī maksājumu uzraudzību. Kopā ar kolēģiem mēs smagi strādājam, lai mazinātu un novērstu krāpšanu. Galu galā mēs maksājam rēķinus bez papildu ķīlas vai nodrošinājuma, tāpēc ir svarīgi sevi pasargāt no iespējamiem zaudējumiem.

Kā sākas jūsu darba diena?

No rīta es vienmēr veltu savu darbu plānošanai un lietu sakārtošanai. Es pārbaudu, kādi uzdevumi prasīs vislielāko uzmanību, kādi jauni līgumi vai maksājumi ir parādījušies, un es pārskata savai komandai uzticēto uzdevumu statusu, tad es turpinu.

Kāpēc jūs mīlat savu darbu?

Es nešaubos, ka mūsu piedāvātais produkts ir svarīgs un to novērtē mazie un vidējie uzņēmumi. Faktoringa pakalpojuma izmantošana klientam ir pietiekami vienkārša, taču tā arī atrisina lielās problēmas, kas var ietekmēt viņu biznesu. Man patīk teikt, ka apgrozāmie līdzekļi ir kā uzņēmuma asinis un ka faktorings palīdz nodrošināt labu tā apritei.

Kā jūs domājat, kāds līdz šim ir lielākais PayRay sasniegums?

Es domāju, ka lielākais sasniegums ir bijis veiksmīgais uzņēmuma sākums. Kopš darbības uzsākšanas pagājušā gada jūnijā mēs esam sasnieguši ļoti augstus rezultātus. Es pārsvarā strādāju ar ikdienas operācijām un mūsu klientiem, tāpēc skaidri redzu, cik ātri mūsu bizness ir spējis augt.

Ar kādu padomu jūs visbiežāk dalāties ar klientiem vai kolēģiem?

Man šķiet, ka vissvarīgākais ir nodot “makšķeri” saviem kolēģiem - citiem vārdiem sakot, dalīties ar savām zināšanām. Tad viņi varēs netraucēti sasniegt rezultātus vai “noķert zivis”. Runājot par manu pieeju darbam, es uzskatu, ka mana komanda spēj pārvarēt jebkurus šķēršļus. Vienmēr ir risinājums, tāpēc manas cerības un padoms kolēģiem parasti ir neatlaidīgs, lai sasniegtu jebkuru mērķi.

Kā jūs pavadāt savu brīvo laiku?

Man ir trīs mazi bērni, tāpēc viņi brīvajā laikā gan uzlādē, gan izlādē manu akumulatoru. Protams, es cenšos pāris reizes nedēļā paskriet vismaz uz pusstundu. Un visvairāk man patīk doties intensīvās ekskursijās. Sauļoties pusi dienas ir pietiekami ilgi, ir daudz jautrāk kopā ar ģimeni izpētīt jaunas vietas.

Kāda ir jūsu devīze?

Nekad nepadodies. Pat ja ir milzīgs darbs vai ja jūsu personiskās attiecības nedarbojas, vienmēr ir cita diena, kad viss būs sakārtotāks un lietas sāks virzīties uz priekšu.

 Vai jūs varētu nosaukt interesantu faktu par sevi, kas joprojām nav zināms jūsu kolēģiem?

Es saviem kolēģiem varu izskatīties kā ļoti mierīgs cilvēks, tāpēc viņi, iespējams, būtu pārsteigti, uzzinot, ka pamatskolā esmu ļoti nerātns bērns. Bet patiesību sakot, tas ir tad, kad es nolēmu, ka es vairāk laika pavadīšu studijām, nevis palaidnībām.

Kādu grāmatu/filmu/aktivitātes/ceļojuma virzienu jūs ieteiktu?

Man visvairāk patīk kino, izmantojot dažus melnā humora elementus - piemēram, brāļu Koena un Kventina Tarantino darbus. Es arī ieteiktu filmu Three Billboards Outside Ebbing, Missouri. Runājot par ceļošanu, es vēlētos vēlreiz doties uz Āfrikas safari, jo tā bija neaizmirstama pieredze. Turklāt es esmu ieinteresēts apmeklēt Dienvidameriku, Austrāliju un Jaunzēlandi, kas man ir interesantas, man nezināmas zemes.

Espresso vai kapučīno?

Espresso. Šīs kafijas garšu un priekšrocības es atklāju pavisam nesen - un, iespējams, nav pārsteigums, ka šī jaunā ieraduma veidošanā piedalījās arī itāļu menedžeris Renato.

Pievienojieties mūsu jaunumu saņemšanais

Lai iegūtu jaunāko informāciju par mūsu biznesu un produktiem, kas var palīdzēt jums augt.

Sāciet šodien

Kopā mēs nonāksim tur, kur jūs vēlaties.