ESPRESSO AR

#espresso ar Mindaugu Stasioni: Es arī meklēju iespējas, ko radīt finanšu nozarē

26 Jūl 2020PayRay

Mindaugs Stasionis kā PayRay izpilddirektora vietnieks sadarbojas ar izpilddirektoru, lai ikdienā risinātu uzņēmuma ikdienas un stratēģiskos jautājumus. Viņa ceļojums finanšu jomā aizsākās Stokholmas Ekonomikas augstskolā Rīgā un turpinājās vienā no lielākajām komercbankām valstī. Pašlaik Stasionis sadala laiku starp darbu PayRay, atrašanos kopā ar ģimeni un lielo aizraušanos ar grāmatām.

Kādi ir jūsu pienākumi PayRay? Man ir daudz pienākumu ar uzņēmuma izpilddirektoru - es galvenokārt rūpējos par informācijas tehnoloģijām un biznesa attīstību Baltijas valstīs, kā arī par ilgtermiņa projektu koordinēšanu un pārdošanas procesiem. Es arī piedalos dažādu stratēģiju izveidē, piemēram, nosakot, kurus tirgus ir vērts paplašināt un kādus produktus mums piedāvāt klientiem. Mana darba kārtība ietver arī pārmaiņu un speciālistu projektu koordināciju - es esmu atbildīgs par resursu sadali un darba vienmērīgas norises nodrošināšanu.

Kā sākas jūsu darba diena? Ierodoties darbā, vispirms visiem saku “sveiki” un tad pastaigājos pa biroju. Tas ļauj man iegūt sajūtu par valdošo enerģiju un noskaņu. Tas, kā cilvēki jūtas, bieži nosaka to, kāda būs diena, un cik daudz laika būs nepieciešams pašreizējo izaicinājumu risināšanai. Kad esmu ieradies savā darba vietā, izlasu par projektiem, kas tiek iesniegti izskatīšanai, pārbaudu savu e-pastu un pēc tam iedziļinos uzdevumu pārvaldības sistēmā, lai nepalaistu garām nevienu svarīgu uzdevumu, kas šajā dienā jāveic.

Kāpēc jūs mīlat savu darbu? Es jūtu daudz prieka, kad varu radīt, un darbs PayRay ļauj to darīt. Kopš uzņēmuma dibināšanas esmu devis savu ieguldījumu organizācijas un pārdošanas struktūras izveidē. Tāpēc es šeit mīlu savu darbu - strādāju ar daudzfunkcionālu komandu, mani lēmumi veicina uzņēmuma darbību un es varu īstenot biznesa attīstības stratēģiju. Esmu sajūsmā redzēt, kā mūsu saliktā komanda tik ātri virzās uz priekšu, pat pēc tam, kad ļāvām viņiem turpināt bez lielas uzraudzības.

Kā jūs domājat, kāds līdz šim ir lielākais PayRay sasniegums? Mēs esam apvienojuši spēcīgu komandu, piesaistījuši klientus un īsā laika posmā esam izveidojuši efektīvu pārdošanas struktūru. PayRay tagad ir mazāk nekā gadu vecs, taču mūsu procesi darbojas pilnībā. Mēs strādājam patiešām konkurētspējīgā B2B segmentā un konkurējam ar citiem spēlētājiem, kuri šajā tirgū darbojas ilgāk, taču mūsu rezultāti ir vieni no labākajiem. Mēs jau esam pārspējuši dažus konkurentus un tuvākajā laikā plānojam pārspēt citus, tādējādi pietuvojoties mūsu mērķim kļūt par lielāko spēlētāju Baltijas valstīs. To nevarētu izdarīt bez spēcīgas komandas, kurā katrs dod savu unikālo ieguldījumu. Komanda ir ātri kļuvusi spēcīgāka, ar labi nodibinātām saitēm un tagad rīkojas pēc vieniem mērķiem ar apņēmības sajūtu. Pieredze, ko viņi ieguvuši PayRay, mudina viņus vienkārši iet uz priekšu un darīt to. Tas bieži vien ir vienkāršāk, nekā izskatās sākumā.

Ar kādu padomu jūs visbiežāk dalāties ar klientiem vai kolēģiem? Mana filozofija ir tāda, ka komandas vadītājam ir jāparāda pareizais virziens, jārada iespējas cilvēkiem un jānovērš lielākie šķēršļi, ar kuriem komanda saskaras. Izpilddirektoram nav obligāti jābūt tam, kurš pirmais nesīs karogu- viņam vai viņam ir jāzina, kā saskaņot atšķirības un jautājumus, kā arī izcelt komandas stiprās puses. Daži cilvēki labāk veic stratēģiskos uzdevumus, bet citi lieliski strādā pie projektiem, kuriem nepieciešama rūpība. Vissvarīgākais ir ļaut cilvēkiem brīvi izteikties - tad viņu labākās spējas izpaudīsies.

Kā jūs pavadāt savu brīvo laiku? Atšķirībā no vairuma cilvēku, man ir tendence mainīt brīvā laika aktivitātes. Pēdējo desmit gadu laikā esmu apguvis jogu, spēlējis skvošu un pokeru, dejojis salsu un lindyhopu, kā arī esmu izmēģinājis dažas cīņas mākslas. Pašlaik man nav neviena konkrēta hobija, bet es daļu laika veltu Ķīnas labsajūtas sistēmai Qigong.

Kāds ir jūsu devīze Mans mīļākais teiciens, ko ievēroju darbā, ir “vienreiz ir nelaimes gadījums, divreiz ir nejaušība, bet trešā reize ir simptoms”. Šis teiciens atspoguļo manu skatījumu uz incidentiem, kas notiek darbā. Es nedomāju, ka nelielai problēmai, kas rodas pirmo reizi, ir vērts veltīt daudz laika. Vietas atrašana kļūdām dod iespēju komandai pieņemt radošus lēmumus. Tomēr atkārtota kļūda parāda, ka pastāv dziļāks un parasti neredzams izaicinājums, kas jāanalizē rūpīgāk.

Vai jūs varētu nosaukt kādu interesantu faktu par sevi, ko jūsu kolēģi neuzzinātu? Mani kolēģi droši vien būtu pārsteigti, uzzinot, ka vairāk nekā desmit gadus neesmu skatījies televizoru. Pirms kāda laika es sapratu, ka basketbola spēļu un ziņu skatīšanai izmantoju tikai televizoru, tāpēc es pieņēmu lēmumu atteikties no sava televizora. Sākumā tas bija dīvaini, bet es sapratu, ka varu vairāk laika veltīt citām aktivitātēm, kuras man patīk; piemēram, lasīšana. Lielisks jaunumu aizvietotājs ir TED sarunas, kuras man patīk klausīties. Es arī vienīgais birojā dzeru Argentīnas matē. Unikālās garšas dēļ šis dzēriens noteikti nav mans kolēģu iecienīts.

Kādu grāmatu vai filmu jūs ieteiktu citiem? Man patīk lasīt - žanri, kurus parasti «sagremoju», ir zinātniskā fantastika un fantāzijas, bet man patīk lasīt arī par psiholoģiju un biznesa vadību. Parasti manā lasīšanas sarakstā vienmēr ir vismaz četras grāmatas, tostarp audio grāmata automašīnā, grāmata par audzināšanu, kaut kas no zinātniskās fantastikas un viena nopietna ne-fantastikas grāmata. Kārtība, kādā es lasu, mainās atkarībā no tā, kas man šķiet visinteresantākais. Grāmata, kas nesen uz mani atstāja lielu iespaidu, bija Yuval Noah Harari “Sapiens”, kas parāda cilvēces vēsturi no jauna skatupunkta. Pirms dažiem gadiem man ļoti patika lasīt ‘War! What is it good for?’ autors Ian Morris. Tajā analizēts, kā postošie kari ir veicinājuši mūsdienu sabiedrības attīstību. Man tā ir viena no labākajām fantāzijām   sāgas ir slavenais Džordža Martina darbs “A Ice and Fire Song”. Man patīk arī skatīties filmas un seriālus, bet mazliet vairāk laika veltu lasīšanai.

Espresso vai kapučīno Ilgu laiku es baudīju kapučīno dzeršanu visas dienas garumā, bet, kopš sāku strādāt itāliešiem piederošā uzņēmumā, esmu uzzinājis par itāļu kafijas dzeršanas veidu. Tāpēc es jau esmu pieradis, ka pēc pusdienām iedzer melnu kafiju vai espresso, atstājot kafiju ar pienu vai kapučīno rītam.

Pievienojieties mūsu jaunumu saņemšanais

Lai iegūtu jaunāko informāciju par mūsu biznesu un produktiem, kas var palīdzēt jums augt.

Sāciet šodien

Kopā mēs nonāksim tur, kur jūs vēlaties.